Zvezda Snap Kit - M109 A2 (1:100) - 1
  • Zvezda Snap Kit - M109 A2 (1:100) - 1
  • Zvezda Snap Kit - M109 A2 (1:100) - 2

Zvezda Snap Kit - M109 A2 (1:100)

ZV-7422
Zacvakávací model Zvezda 7422 155 mm samohybné americké houfnice M-109 A2. Měřítko 1:100, délka 9,1 cm.
189 Kč

Zacvakávací model Zvezda 7422 155 mm samohybné americké houfnice M-109 A2. Měřítko 1:100, délka 9,1 cm. Stavebnice obsahuje 24 dílků ke složení.

Informace o modelu:

M109 je americká 155 mm samohybné houfnice, poprvé představená v roce 1960. Během své existence prošla několika modernizacemi. Prozatím nejnovější verze nese označení M109A7. M109 patří na západě k nejrozšířenějším zbraním pro zabezpečení palebné podpory. Šestičlenná posádka sestává z velitele, řidiče, střelce, asistenta střelce a dvou muničních operátorů. Střelec řídí pohyb děla doleva nebo doprava, asistent ovládá hlaveň směrem nahoru a dolů.

Houfnice M109A2 je vyzbrojena dělem M185 ráže 155 mm s dlouhou hlavní, které je osazeno na lafetě M178. Přibyla balistická ochranu panoramatického dalekohledu, zámek hlavně a je zde možnost použít nivelační zařízení M140. Množství přepravované munice se zvýšilo z 28 na 35 kusů 155 mm nábojů. Střelivo pro kulomet .50cal zahrnuje 500 nábojů. M109A2 vznikla i v mírně zjednodušené verzi určené pro export. Tyto houfnice nesou označení M109A1B.

Zacvakávací stavebnice Zvezda Snap Kit

Stavebnice plastikových modelů Zvezda řady Snap Kit jsou určeny hlavně pro začínající stavitele. Jednotlivé plastové dílky je potřeba vyříznout z výlisků nožem nebo je vycvaknout kleštičkami. Plastové dílky jsou navrženy tak, aby se daly do sebe zacvaknout a tím držely pohromadě. Určitě doporučujeme pro zvýšení pevnosti modelů jednotlivé dílky po zacvaknutí k sobě přilepit, např. lepidlem Revell Contacta Professional.

Sestavený model je pak nutné nabarvit emailovými (syntetickými) nebo akrylovými barvami na plastikové modely.